Dag 15

20 september 2020 - Puente La Reina, Spanje

Dag 15 ,wat gaat het allemaal snel.

Deze morgen mijn slaapplaats en al even romantisch stadje St.jean.Pied.de port. verlaten ,om al redelijk snel ne stevige klim (1056m) aan te pakken richting "roncevaux"ffff.,stempeltje en weer verder .Onderweg meerdere malen gezien waar de wandelaars in moeten , dat ziet er wel oke uit ,mooie gravel, en rotssteen wegen/paden door de ongerepte natuur .Ik op de baan dus verder .Maar, zondag , wielertoeristendag ,komt er een groepje van 5 over.de Walter kan da weer niet laten en pikt aan (niks te verliezen,ze kennen mij hier toch ni).vals plat word al wa stijler, en voor ik het weet zitten we op ne klim ,tanden op elkaar en stoempen,4 van de 5 gaan rechtstaan ,maar de Walter moet blijven zitten met zijn 25 kg bagage,maar dat is geen slecht teken ,en de eerste valt af, nog een , en nog een , en dan ik  eraf .maar ik kwam  3de van de 6 boven ,met mijn dikke banden en nog even de tijd om ne foto van "801"te maken ,om dan terug te groeperen ,en in de afdaling mijn beste kant te laten zien. Daarna achter het groepje blijven hangen om zo al snel 20, 30 km verder in pomplona aan te komen,wat ik onderweg zag is niet normaal ,in deze covid tijden drinken die mannen van elkaars bus !!!!!begrijpen wie begrijpen kan .

12.30 ,even uitkijken naar een slaapplaatsje   eentje op +-30 km. Oké erop af .Maar de gps stuurde me door de velden en ik kom zo op de voetgangers route terecht .prachtig mooi !!maar niet voor mijn fiets in deze geladen toestand ,dus foute keuze en loodzwaar .uiteindelijk op de kamping beland ,tentje zetten ,wa eten halen ,verslagje maken en weeral tijd voor mijn bedje groetjes en tot morgen

1. Nicole Van Dun:
    20 september 2020
    Walter... wat een verhaal weeral. Knap, bewondering, geweldig... noem maar op. Maar, vooral leuk om elke avond te lezen. 👍
  2. Pierre V:
    20 september 2020
    Straffe toeren Walter. Straks kom je een klooster tegen en daar kan je wijn uit de muur tappen...